ketawa DAN senyum

KhAiBaR-KhAiBaR yA Ya HuD... jAisyU MUHAMMAD SaUfA yAuD..Apabila Seseorang Itu Sudah Menjadi Kekasih ALLAH,Nescaya Dia Akan Mendapat Pertolongan Dan Penjagaan Daripada ALLAH..n____n
Photobucket

Saturday 8 October 2011

cemburunya hati seorang insani (iman mujahidah)

1)     1)  Cemburu, sebab awak lebih tahu especially dlm hal2 agama, hal2 dunia. Terperinci lak to, saya x mcm to..opposite.. (11:18 pm  /  08.10/11)
v         -Sebenarnye saya masih lemah dlm bab agama, tetapi kdangkala bila keinginan ingin tahu itu datng, sy buat research.. (sy pegang satu prinsip dlm hidup sy, x de ilmu lbih baik senyap.. tetapi smpai bila kte nk senyap, sehingga kemungkaran berleluasa ?).. hmmm
      -"Barangsiapa menginginkan soal-soal yang berhubungan dengan dunia, wajiblah ia memiliki ilmunya; dan barangsiapa yang ingin (selamat dan berbahagia) di akhirat, wajiblah ia mengetahui ilmunya pula; dan barangsiapa yang menginginkan kedua-duanya, wajiblah ia memiliki ilmu kedua-duannya pula." (HR. Bukhari dan Muslim)

2)     2) Cemburu yg biasa jer, ble future husband ngn bFF gurl die…huhu  (11:21 pm  /  08.10/11)
v         -No comment, but don’t worry.. cinta sy, syg sy hnya setia kpda awak.. sy fhm, manusia smua ade perasaan cemburu,.. ttpi tlong la kawal perasaan to….

3)      3) Cemburu sbb awak bngun sblm subuh tiap2 pg, saya ? asyk t’lajak aje.. dh tdo, xingt akhirat. (11:24 pm  /  08.10/11)
v            -Bngon pada waktu subuh, hmmm.. kdng2 sy pn terlajak jgk.. tp please la, hilangkan perasaan malas to (loading ketika bngun)… smua atas niat, kalo celik mata timbul jer prasaan malas.. memang susah nk bngun.. dan awak mesti tahu kn, Allah menurunkan rezeki pd awal pagi..

4)      4)Cemburu sbb u ade pengurusan mase yg baik..very bad 2 me.. bnyk buang masa.. (11:26 pm  /  08.10/11)
v           -Pengurusan mase yg baik, tidak sebenarnya.. kerja last time, kerja yg trlampau ringkas, kerja yg membazir wktu.. smua to mainan hidup sy dlm dunia study ni..
v            -Pndai2 la bhgi mase, study perlu  diutamakan.. tanpa ilmu, siapalah kite didunia ini..

2 comments:

  1. Ya Allah,
    Bilamana aku masih mengingati si dia yang bukan milikku,
    maka,bantulah aku untuk aku melupakan dirinya..
    Andai ada kenangan antara kami yang mengikat diri,
    maka lupuskanlah ia dari ingatanku..
    Biarkan aku jauh dari dirinya,
    dan ikatlah diriku ini untuk terus setia dengan kasihMu..
    Hilangkan bayangan dia dari mindaku ini Ya Allah,
    dan payungilah aku dengan rahmatMu,
    Perindahkanlah lisanku ini untuk terus berzikir
    menyebut asma' Mu..
    agar aku sentiasa selamat dengan CiNTAMU..
    Aamiin ya Rabbal Alamin..

    ReplyDelete